Kirjoittajalta Henni Hakala

Maistiaisia kuluttajakäyttäytymisen kurssilta

Uusi vuosi, uudet kujeet, mutta palataanpa kuitenkin ajassa hieman taaksepäin edelliseen periodiin. Markkinoinnin aineopintoihin kuuluvalla kuluttajakäyttäytymisen kurssilla paneuduttiin niihin tekijöihin, jotka saavat kuluttajat käyttäytymään tietyllä tavalla. Kuluttajakäyttäytyminen siis tarkastelee ihmisten toimintaa kuluttajan roolissa, ja kuluttaminen nähdään prosessina, johon kuuluu varsinaisen tuotteen tai palvelun hankkimisen lisäksi myös hankinnan suunnittelu, tuotteen tai palvelun käyttövaihe sekä myös käytöstä poistaminen. Erityisesti viimeiseksi mainittu nähdään nykyään… Read more →

Kirjallisuutta opiskellut Elisa Heikura tehtailee tarinoita työkseen

Viestintäalalle on tunkua. Opiskelijalle iskee paniikki siitä, miten viestinnän töihin pääsee, kun kilpailu on kovaa ja työnantajia tuntuu kiinnostavan lähinnä työkokemus? Harjoittelupaikoistakin on kilpailemassa kanssaopiskelijoiden lisäksi valmistuneita. Ahdistuksen iskiessä toivonpilkahdukset ja hyvät neuvot auttavat kenties enemmän kuin päämäärätön panikoiminen. Siksi opiskelijablogissa suunnattiin jututtamaan sellaista henkilöä, joka on onnistunut työllistymään viestintäalalle heti valmistumisen jälkeen. Keväällä 2013 Tampereen yliopistosta valmistunut Elisa Heikura… Read more →